Grafikai alapfogalmak

FogalomMit is jelent?Hol találtam?
Pixelgrafika A pixelgrafika olyan digitális kép, ábra, melyen minden egyes képpontot (pixelt) önállóan definiálunk.forrás
Additív színkeverés Az additív (összeadó) színingerkeverés a fények és az optikai elvű színkeverés modellje. forrás
RGB Az RGB színtér egy olyan additív színmodell, ami a vörös, zöld és kék fény különböző mértékű keverésével határozza meg a különböző színeket. forrás
Színmélység A számítógépes grafikában a színmélység (bit depth vagy colour depth) az a száma, amely az egy raszter grafikus kép egy pixelében található színek számát mutatja. forrás
Alfa csatorna Az Alfa csatornával a textúra helyi láthatatlansága állítható be. Az Alfa csatorna egy képet használ a felület adott területeinek elrejtésére, így a háttér láthatóvá válik. forrás
dpiA DPI (dots per inch, pont per hüvelyk) és a vele rokon PPI (pixels per inch, képelem per hüvelyk) a nyomtatók és kijelzők pont-, illetve pixelsűrűségének jellemzésére szolgáló mértékegységek: az egy hüvelykre (azaz 25,4 mm-re) eső képpontok, illetve képelemek (pixelek) számát adja meg. forrás
SVG Az SVG (Scalable Vector Graphics) egy XML alapú leíró nyelv, kétdimenziós, statikus és mozgó vektorgrafikák meghatározására. forrás

Színkeverés

Színek megadása

Szín neveRGB kód tizenhatos számrendszerbenRGB kód tizes számrendszerben
red(piros)#FF0000rgb(255,0,0)
kék#0000ffrgb(0,0,255)
feketergb(0,0,0)rgb(0,0,0)
szürke#808080rgb(128,128,128)
olíva zöld#808000rgb(128,128,0)
fukszia#ff00ffrgb(255,0,255)
aqua#00ffffrgb(0,255,255)
barack#ff8072rgb(250, 128, 114)
kedvenc színem#99ff33rgb(153, 255, 51)